Waar zal het mooi (weer) zijn - Reisverslag uit Calcutta, India van Sander - WaarBenJij.nu Waar zal het mooi (weer) zijn - Reisverslag uit Calcutta, India van Sander - WaarBenJij.nu

Waar zal het mooi (weer) zijn

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

24 September 2007 | India, Calcutta

Nou, daar zit ik dan weer in het verre buitenland. Het voelt zo vanouds om hier weer in een internetcafe te zitten en te beseffen wat je allemaal al weer hebt gedaan en gezien de afgelopen tijd.

De vliegreis ging helemaal perfect. Eerst met het vliegtuig naar London. Dat is een erg korte vlucht. Daarna moest ik ruim 2 uur wachten voordat ik het vliegtuig op kan naar India. Genoeg tijd dus om even op Heathrow rond te banjeren. De reis naar Calcutta duurde in totaal iets langer dan 9 uur. Ik moest m'n klokje 3,5 uur (dacht ik) vooruit zetten. Het grootste gedeelde vloog ik dus in de nacht. Ik zat naast 2 Indische mensen. Dat was verder geen probleem alleen bedacht de Indische vrouw rond een uur of 2.00 dat ze nog zo nodig in haar dagboekje moest schrijven. Licht dus aan en schrijven maar. Slapen lukte dus niet echt.
Eenmaal geland duurde het even voordat ik door de douane kon. Ik zat helemaal achterin het vliegtuig dus ik had nogal wat mensen voor me. Toen ik eenmaal alles had zag ik Aoek buiten op me wachten.

Met een taxi zijn we naar het guesthouse gereden die Anoek had geregeld. We zijn hier nu aan het einde van het regenseizoen, maar momenteel is er erg veel regen. Hele straten staan blank. Calcutta is een bijzondere stad om te zien. De mensen zijn heel vriendelijk en proberen je met alles te helpen. Er zijn karren waar je in kan gaan zitten en dan gaat er een kerel als een paard voorlopen om je van de ene plek naar de andere te brengen. Dat het leven hier stilstaat door de regen? Echt niet!! Iedereen doet z'n broek wat omhoog en gaat gewoon door. Het gusthouse is hartstikke basic, maar heeft precies wat je eigenlijk nodig hebt. Een (keihard) bed, en een gedeelde douche en wc. Wat ook wel leuk is, is dat er een soort van algemene ruimte is waar je met anderen kan gaan zitten babbelen.
Op het guesthouse trekken we momenteel op met wat duitsers (het zou ook eens niet), iemand uit Israel en nog 2 die volgens mij uit Zweden kwamen. De ene is net als ons aan het rondreizen en weer andere doen hier vrijwilligerswerk. Het is leuk om ieders verhaal te horen.

Ik kwam aan om ongeveer 5.30 uur maar ondanks de weinige slaap lukte het niet om overdag te gaan slapen, wou ik eigenlijk ook niet echt. Door de harde regen hadden we maar besloten die dag in het guesthouse te blijven. We zijn 's middags ff de straat opgeweest en hebben wat foto's gemaakt van alle straten die onder water staan. We zagen de brandweer ook nog even een rondje maken. De brandweer heeft hier overigens geen sirene, maar gewoon een bel die iemand heen en weer doet :) Verder 's middags gekaart en gebabbeld met de anderen hier.

O ja het eten is wel lekker, maar ik moet er nog even aan wennen. Het is erg spicey allemaal, maar waarschijnlijk in vergelijking met het Nederlandse eten is al vrij snel iets spicey. Het is wel beter dan het Ghanese voer en ach...ik heb nog wat zakken winegums :D

Gisteravond zijn we naar de bioscoop geweest. Geen bollywood film maar The Bourne Ultimatum. Het koste nog geen euro, maar ja het was dan ook wel een gekopieerde versie. Indische mensen zijn wel een tikje vreemd tijdens een film. Als er rake klappen worden uitgedeeld beginnen ze hard te juichen en te klappen!
Vandaag is het weer ook nog slecht. We hebben zojuist in een tentje gegeten met onze voeten in het water! We blijven vandaag nog hier en gaan zo uitzoeken waar we heengaan. Waarschijnlijk gaan we met de trein naar Agra, in de buurt van Dehli. Het lijkt me leuk de grote stad uit te zijn en de kleinere plekjes te zien. Het ziet er naar uit dat we vooral in het noorden en midden van India zijn, maar het kan nog veranderen.

In ieder geval gaat alles dus goed en is het heerlijk om weer rond te reizen. Het maandje mag nog wel even duren!

Sander

  • 24 September 2007 - 08:32

    Michelle:

    Hej San,

    Leuk van je te lezen.
    Zijn wij elkaar mooi even misgelopen voor je vertrok.. Zoals je waarschijnlijk gehoord hebt heb ik per 1 okt. een nieuwe baan, zullen elkaar op t werk dan ook niet meer zien. Maar.. Beef in aantocht en je komt nog maar ns een bakkie of een oerhollands pintje drinken! Foto's mee en ouderwets ouwehoeren maar.
    Wens je voor nu nog heel veel (reis) plezier voor je t weet terug ben je weer in t koude kikkerlandje! Liefs, Michelle

  • 24 September 2007 - 10:34

    Peter:

    Yo Sanderman,
    Zo te zien heb je een fikse reis achter de rug. Lijkt me een mooi land. 'K heb me laten vertellen dat je er meot opppasse met de hygiene, voor je het weet ben je aan de dunne en da's niet zo mooi.
    Hou je taai...en tot slot; Hoest met de hits in India???

  • 24 September 2007 - 11:00

    Lejo En Paulien:

    Hoi Sander,
    Wij zijn blij dat de reis goed is verlopen en dat Anoek je opgehaald heeft. Toch gezellig. Ach en met dat water, zo blijven je voeten schoon en dat scheelt sokken wassen. Gaan jullie maar lekker samen reizen en natuurlijk genieten. Groetjes aan Anoek en tot mails.

  • 24 September 2007 - 13:15

    Anita:

    Dag wereldreiziger,
    Nou, hier is het ook nat hoor. Hoe kun je nu voor 1 euro verwachten dat het een geweldige film gaat worden.
    Gelukkig bevalt het eten je beter ondanks het spicey karakter.
    Beviel de treinreis een beetje en welke klasse was het?
    Tot mailens. Anita

  • 24 September 2007 - 13:32

    Joke En Rien:

    Hoi Sander.
    We waren blij te horen dat je veilig over bent gekomen. Hier motregent het nu ook al de hele middag, maar wij zitten wel droog in ons huis gelukkig. Denk je er wel aan dat je de winegums en de pepernoten eerlijk deelt met Anoek. Jouw kennende kan Anoek beter haar deel al vast apart houden. Onze droppot is sinds zaterdag nog niet bijgevuld, dat wil dus wel wat zeggen over jou!!!Wat jammer dat je vakantie begint met regen, maar als echte Nederlander ben je wel wat gewend natuurlijk. Vier weken regen is hier niet ongewoon. We duimen dat het weer nog op gaat knappen.Veel groeten van ons ook aan Anoek.Tot mails.

  • 24 September 2007 - 14:49

    Ryan & Familie Boons:

    Hoi Sanderman!
    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen en dat het zo van een leien dakje ging om Anoek te ontmoeten. Meteen al op het vliegveld dus. Ze zal wel gedacht hebben: als ik er snel genoeg bij ben zie ik tenminste nog wat van de winegums en pepernoten die ze voor mij bestemd hadden.
    In Nederland is de regentijd ook alweer begonnen (loopt dit jaar eigenlijk continu door, maar ach, dat weet je).
    Groetjes aan Anoek, fijne reis verder en zon op uw pad!

  • 24 September 2007 - 14:50

    Roland:

    Ha Koos

    Voor het weer hoef je dus niet naar India. Ik dacht dat het daar zo zonnig was.
    Toch ook wel bizar hoe ze in India film kijken!!!
    Fijne vakantie!!!

    Roland

  • 24 September 2007 - 17:12

    Gerrit:

    heey sander,

    zo te zien al weer op de plek hardstikke leuk man veel plezier en leerzaamheid

  • 24 September 2007 - 17:55

    Joop:

    Ha koos ik heb vernomen dat je nu in India zit. Ik heb me laten vertellen dat daar erg veel tallent rond loopt ik zou zeggen hou je ogen open want Argentinie is momenteel in een druk trainigs kamp bezig de koppies dezelfde kant op te krijgen.
    Genoeg onzin. San leuk wat van je te lezen we volgen jullie en veel plezier!

  • 24 September 2007 - 18:14

    Freek En Geesje:

    hoi Sander,
    leuk dat je zo goed zonder problemen bent overgekomen en dat jullie elkaar zo snel troffen op de luchthaven. Had ze goed geregeld, dat kun je haar wel toe vertrouwen. Jammer van al dat water maar ja dat hoort nu eenmaal bij zo,n land. Voor zover belend, is Calcutta zo ongeveer de meest westerse stad van India. Maar dat land is zo groot dat je er vast niet uitgekeken raakt. Zaterdag spreken we een kennis die onlangs terug is gekomen uit India. Misschien heft hij nog tips, dat hoor je dan wel. In elk geval veel plezier en groetjes aan Anoek.

  • 25 September 2007 - 08:42

    Dick:

    Ook al hebben jullie regen ,ik ben wel jaloers. Hier begint het erg herfstig te worden en dat haat ik.Geniet van het land en het avontuur.groet Dick

  • 25 September 2007 - 11:41

    Fiona:

    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Ben benieuwd waar je uit komt als je vanavond om 18.00 in de trein stapt. Ik hoop gauw weer wat van je te lezen.
    Groetjes Fiona

  • 27 September 2007 - 14:42

    Maaike :

    Hey Sander!

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Je verhaal klinkt nu al erg indrukwekkend!
    Geniet samen met Anouk van deze reis en van alle indrukken die je daar opdoet! Als je terugbent gauw maar eens afspreken om je verhalen en foto's te bekijken! We wachten er geen 3 maanden mee, we kunnen het dan wel combineren met het bekijken van onze werkplekken, jij weet waar ik het over hebt!

    Geniet er maar goed van!
    Groetjes Maaike

  • 28 September 2007 - 07:06

    Esther:

    Hoi Sander,bedankt voor je leuke berichtje.Geniet lekker van je reis en doe voorzichtig.

  • 28 September 2007 - 07:13

    Marouscha:

    Hee lekker weg!!!
    Wist het niet..Veel plezier

  • 30 September 2007 - 18:17

    Martine:

    Hee Sander,

    Wat geweldig om je bericht te lezen. Ga maar heerlijk genieten van een geweldige reis (ik ga ervan uit dat dat wel gaat lukken) Laat die rasta haren deze keer maar zitten...hihi. Ennhuh, regendruppels...klinkt ons bekend in de oren :( Heel veel plezier!

    groetjes je oud collegaatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calcutta

India

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2007

Foto's India

18 Oktober 2007

Water voor iedereen

12 Oktober 2007

Het leven in India

08 Oktober 2007

Hop de kameel op

02 Oktober 2007

Met de slaaptrein naar Agra
Sander

LANDEN GEREISD: BeNeLux Duitsland Frankrijk Kroatie Italië Turkije Griekenland Bonaire (foto's op weblog) Mexico (foto's op weblog) Ghana (zie weblog) Tobago (foto's op weblog) India (zie weblog) Suriname (zie weblog) Portugal Peru (zie weblog) Spanje Tanzania (zie weblog) Indonesië (zie weblog) Engeland IJsland (zie weblog) Oostenrijk Rusland, Mongolië en China (zie weblog)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1877
Totaal aantal bezoekers 79756

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 01 Oktober 2015

Transmongolië express

10 November 2013 - 17 November 2013

IJsland

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Indonesië

18 September 2010 - 14 Oktober 2010

Tanzania

04 Juli 2009 - 26 Juli 2009

Peru

14 Juni 2008 - 13 Juli 2008

Suriname

22 September 2007 - 19 Oktober 2007

India

09 Oktober 2005 - 18 December 2005

Ghana

30 November -0001 - 30 November -0001

Overige reizen

Landen bezocht: