Introductie week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sander - WaarBenJij.nu Introductie week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sander - WaarBenJij.nu

Introductie week

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

13 Oktober 2005 | Ghana, Accra

Deze week lukt het nog om regelmatig even internet te checken. Dus toch nog maar even een berichtje voordat ik naar mijn project vertrek. Het is echt heel gaaf om alle reacties en mailtjes te lezen van jullie. Leuk dat iedereen zo enthousiast is.

Op dinsdagavond zijn we uitgeweest met wat Ghanezen van SYTO. We komen regelmatig andere vrijwilligers tegen in Accra. Dus ondertussen heb ik al aardig wat verhalen gehoord van andere vrijwilligers. Morgen vertek ik midden in de nacht, om 3.30 naar Kumasi en word ik naar mijn project gebracht :doubt Het is ongeveer een uur of 5 rijden. We zitten in een bus en niet in een tro tro dus dat is wel beter. Ik ben erg benieuwd waar ik terecht kom en of eook andere vrijwilligers werken.

Gisteren hebben we vooral binnen gezeten en van alles geleerd. Eerst een hoop over de gewoontes en de culuur van Ghana. Dat je alleen met je rechter hand mag eten en andere verschillen. Daarna hebben we taalles gehad. Ik begrijp helemaal niks van dat Twi. Ik heb alles maar opgeschreven zodat ik wat belangrijke woorden kan onthouden. In de middag hebben we eerst drumles gehad. Dat was erg gaaf. Eerst leek het heel moeilijk, maar na een tijdje had ik het idee het wel een beetje door te hebben. Ik heb er wat foto's van gemaakt die ik hopelijk later op de site kan zetten. Het is nog niet echt makkelijk om foto's te nemen met gewone batterijen. Als ik ze er 's morgens in doe en ik wil 's middags een foto maken is de batterij alweer leeg hehe. Maar anderen hebben al wel wat meer foto's gemaakt dus die kunnen we later wel weer uitwisselen.
De dansles was een ramp. Je moest zowel wat doen met je voeten en met je handen. En dan nog een nigger die er doorheen gaat zingen ook. En net als ik dacht een paar pasjes te begrijpen zei onze teacher dat we het nog is een keer gingen doen, maar dan een stuk sneller :oops Het was wel erg grappig in ieder geval.

Een van de andere vrijwilligers wordt al sinds maandag regelmatig begroet door een handelaar die vervolgens enkele uren met hem wil praten en dingen wil verkopen. Gisteravond zaten we buiten ons hotel en de handelaar probeerde wat rommel aan hem te verkopen. Toen we een uur later terug kwamen zat hij er nog steeds. We hebben hem maar genegeerd en na een tijdje (of eigenlijk tijd) ging hij weg. Gisteravond hebben we ook medische les gehad. Wat je moet doen als je aan de shit bent of als je koorts krijgt. De vrouw vertelde dat Lariam het beste werkte tegen Malaria! Toch krijgen een hoop vrijwilligers malaria. Maar het is niet zo erg als het klinkt. Als je je gezonde verstand gebruikt en gelijk naar een dokter gaat als je de kenmerken van malaria hebben geven ze je een hoop pillen en ben je zo weer beter.

Vandaag hebben we een redelijk rustige dag. We zouden eerst nog wat lessen krijgen, geen idee wat maar dat wisten ze bij SYTO blijkbaar ook niet want vanmorgen hoorde we dat het niet doorging. Vanmiddag hebben we kookles hahaha. Misschien mag ik wel sinaasappels pellen :D Ik hoop dat ik niemand vergiftig.
Blijf vooral vertellen hoe het daar gaat in Nederland. Dat is leuk om te lezen.

groeten & tot het volgende bericht!!
Sanderr

PS Ines
Ik las laatst nog je log. KT is goed he. Vlak voordat ik ga slapen luister ik meestal Other side of the world. Wat een goed nr!

PS Nienke
Invallers?? Zijn die er nog dan hahaha. Alvast veel plezier in de dominicaanse republiek. Veel (duik) foto's maken he!

PS Eefje
Beter dat je beugel eruit is! Dus nu maar weer veel pepernoten en kauwgum eten :8)

PS Roland
Je blijft uit mn kamer, hond :D Anders stuur ik een van mijn fellow niggers op je af!

PS Peter en Erik
Wat een drama deze eerste hitweek zonder de Sanderman! Waar moeten jullie nu de inspiratie vandaan halen! Mocht je wat tips nodig hebben mail me dan maar.

  • 13 Oktober 2005 - 11:26

    Linda:

    Hoi sannie,
    Leuk om weer wat van je te lezen. Kooklessen????Die heb jij toch niet nodig...maak gewoon kip palava en al die ghanezen vallen ervoor/ of erdoor ??. Je hebt er toch wel een pakkie van meegenomen he? Nog veel plezier daar..en we hadden je graag zien dansen :-P .
    We wachten met spanning op je foto's. Groetjes Linda

  • 13 Oktober 2005 - 15:00

    Anita:

    Pas bij het gebruik van de lariam tegen de malaria ook erg op voor de bijwerkingen want die kunnen nog maanden later optreden. Verder heel veel plezier.

  • 13 Oktober 2005 - 15:04

    Joke En Rien:

    Nou, kookles moet lukken Sander. Je kip pallava is wereldberoemd hier in huis.Wij zijn erg benieuwd wat je daar eet en vooral ook hoe je de was doet op z'n ghanees.Spannend dat je nu naar je definitieve bestemming gaat. Spreek je nog af met de andere vrijwilligers voor de weekends? Hier is het stralend weer en wij gaan nog een paar dagen naar ons favoriete vakantieland Duitsland. We denken aan je. Groeten van ons.

  • 13 Oktober 2005 - 15:24

    Aiko:

    Hey Sandernephew!!
    Ik lees dat je genoeg te doen hebt in het verre Ghana. Ik zal, vanwege mijn drukte, niet vaak iets terug 'posten', maar ik lees wel je verhalen.
    Cool man,...
    Hey, nog veel plezier en succes daar (ook namens Car) en tot snel,...

    Grtz
    Aiko

  • 13 Oktober 2005 - 17:16

    Elly:

    Ghanezen die wat aan je willen verkopen... vast veel te duur. Je moet nog zoveel weken en zoveel souvenirs passen vast niet in je rugzak. Zo te lezen, geniet je wel.Jij dansen??!! Leuk. Hopelijk blijft dat zo. Greotjes van ons boonsjes. Het is hier ook mooi weer hoor!!

  • 13 Oktober 2005 - 18:52

    Elrik:

    He sanneman!
    Leuk dat dansen! En dan te bedenken dat je in de luxor er ooit nog eens een geeltje mee hebt gewonnen (ja toch?). Have fun

  • 13 Oktober 2005 - 20:47

    Obruni "Maaike":

    He Sander, al vaak het woord Obruni gehoord??? Zo niet gaat dat zeker nog komen!!! (hahaha)
    Wat een heerlijke verhalen tot nu toe. Ik herleef mijn reis nu ook weer stap voor stap opnieuw. GENIET ervan, want de tijd vliegt voorbij!!!!
    Succes met alles!!!!
    Ps: Wel een keer Fu-Fu (weet eigelijk niet of je dat zo schrijft)eten, het is echt lekker!!! En erg lachen om dat met je handen te moeten eten. Groetjes van Maaike (ex-Ghana ganger, schrijf het er maar bij, want ik zag nog een Maaike, om verwarring te voorkomen)

  • 14 Oktober 2005 - 01:46

    Marjorie:

    Hey Sanderrrmann!
    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daarzo. Ik zal waarschijnlijk niet echt heel veel posten (vanwege mijn hoofd), maar ik zal alles wel lezen.
    Leuk man, dat je dans- en kookles krijgt!
    Heel erg veel plezier verder!! :D

  • 14 Oktober 2005 - 09:09

    Roland:

    Ha ha, ik heb op je kamer nu een fitness studio laten bouwen!! Ik ben er dus maar 10 keer per week.
    Dat dansen heb je altijd al gekund, bij Brazilje moest je ook de samba kunnen dansen!

  • 14 Oktober 2005 - 18:36

    Peter:

    Yo sanderman, het doet me deugt dat het dansen je goed af gaat, maar dat twi..nog effekens blijven oefenen. Ben je al aan de dunne geweest?? Klasse!
    'T moet een bekend gevoel bij je zijn want regelmatig als we Catannen raak je ook aan de dunne na weer zo'n briljante actie van de meester.Alles rustig in Deventer, vanaf 20 oktober komt de borstplaat weer op stoom!!!
    take care! of in het Twi, serioesly eesy gooing man!

  • 14 Oktober 2005 - 20:26

    Ines:

    Yep, KT maakt hele mooie muziek!!! Suddenly I see vind ik helemaal geweldig!Ik wens je een geweldige tijd, ik voeg je ff toe aan mijn favorieten! Ik las dat je kip palava succesvol is! Ha ha.... Ik associeer kip palava nog altijd met jou... goh! :) Liefs Ines

  • 17 Oktober 2005 - 11:28

    Yvonne:

    Heeeey collega, ik had al wel meegekregen dat je weg was. Jammer dat ik je voor die tijd niet meer heb gesproken!! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben er nu (EIN-DE-LIJK!!!) achter hoe ik je een bericht kan sturen... Ik had alle andere keren niet ver genoeg naar beneden gescrolld. Tja ik weet het... dom dom dom! Maar ja, hier dan toch een berichtje van mij. Ik wens je alsnog heeeeeel veel plezier en een hele leuke, leerzame, geweldige, -nou ja, alles eigenlijk- tijd toe! Ik ben benieuwd naar je veerhalen als je terug bent en ik zal voor jou veel foto's maken van het duiken in de Rode Zee. 1 november komt nu wel heeeeel dichtbij (gelukkig!). Hey, see ya'! Grtzzzzzz Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana

Recente Reisverslagen:

24 December 2005

Laatste bericht

20 December 2005

Twee verschillende levens

12 December 2005

Op vakantie deel 2

06 December 2005

Op vakantie

30 November 2005

Laatste week thuis
Sander

LANDEN GEREISD: BeNeLux Duitsland Frankrijk Kroatie Italië Turkije Griekenland Bonaire (foto's op weblog) Mexico (foto's op weblog) Ghana (zie weblog) Tobago (foto's op weblog) India (zie weblog) Suriname (zie weblog) Portugal Peru (zie weblog) Spanje Tanzania (zie weblog) Indonesië (zie weblog) Engeland IJsland (zie weblog) Oostenrijk Rusland, Mongolië en China (zie weblog)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 79850

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 01 Oktober 2015

Transmongolië express

10 November 2013 - 17 November 2013

IJsland

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Indonesië

18 September 2010 - 14 Oktober 2010

Tanzania

04 Juli 2009 - 26 Juli 2009

Peru

14 Juni 2008 - 13 Juli 2008

Suriname

22 September 2007 - 19 Oktober 2007

India

09 Oktober 2005 - 18 December 2005

Ghana

30 November -0001 - 30 November -0001

Overige reizen

Landen bezocht: