Interview, Mexico en verjaardag - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu Interview, Mexico en verjaardag - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu

Interview, Mexico en verjaardag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sander

29 Augustus 2005 | Nederland, Deventer

Als eerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties op de site. Echt geweldig en leuk om te lezen!!! Hopelijk kan ik ook zoveel lezen bij de volgende berichten en als ik eenmaal in Ghana ben. Lijkt me erg leuk! Ik heb al wel gehoord dat er aardig wat internetcafeetjes zijn dus dat moet wel lukken. Nienke, gaaf dat ik overal in de favorieten sta, ik voel me erg populair :D
Als ik in Ghana zit gebruik ik mijn Yahoo account als mail adres omdat hotmail niet altijd goed schijnt te werken. Mocht je me dus willen mailen in die tijd kan dat via sander_deweert@yahoo.com

INTERVIEW
Op donderdag 11 augustus heb ik het interview gehad bij Activity. Dit gesprek was voor een groot deel in het engels. Best wel rottig als je moet uitleggen wat voor werk je doet, maar het verliep best goed. In het gesprek kon je aangeven wat je wil gaan doen en wat je belangrijk vindt als je daar bent. Ik heb aangegeven dat ik graag in een weeshuis wil werken of een project wil doen met straatkinderen. Verder hoop ik ook bij wat andere vrijwilligers in de buurt te zitten zodat je tripjes kan maken in het weekend. Ook werd tijdens het interview veel verteld over wat je kan verwachten in Ghana. Zo schijnen ze 's nachts nogal hard te praten en hard muziek te draaien. Geeft niet, als het maar leuke muziek is. Ook moet je het begrip tijd niet te nauw nemen. Ghanezen komen zelden op de tijd dat je met ze hebt afgesproken. Dit kan best is een paar uur later worden. Ook moet je niet to hoge verwachtingen hebben. Je kan de wereld immers niet veranderen. Kinderen worden nog steeds geslagen en zijn nog steeds wees of leven op straat als je weer weggaat. Nu ga ik er ook meer heen met het doel zelf iets te leren dan dat ik anderen veel wil leren..
Hopelijk is dat een goede instelling. In Ghana hebben ze open riolering. Je hoeft dus niet een toilet op te zoeken maar kan gewoon van je af scheiten, erg makkelijk :)

Twee weken geleden heb ik Catherine gesproken. Zij gaat gelijktijdig met mij naar Ghana. Ze is ook 22 en werkt net als ik in de gehandicaptenzorg. Het was wel leuk om iemand te spreken die met hetzelfde bezig is als ik. De vliegreis heb ik geboekt en de tickets zijn binnen!! Zondag 9 oktober vertrek ik om 11.45 naar Accra. Ik vlieg eerst naar Londen en via Londen door naar Accra waar ik dan om 19.55 (lokale tijd) aankom. Een rechtstreekse vlucht van Nederland naar Ghana kon wel via de KLM maar was dan wel een kleine 800 euro duurder hehe.Ik vertrek weer op zondagnacht 18 december. Maar dit zou nog best is kunnen veranderen. Inmiddels heb ik gegevens ontvangen waarmee ik een visum kan aanvragen voor Ghana. Ik moet daarvoor naar Den Haag toe en (volgens de gegevens) vooral niet met de mensen daar in discussie gaan als je het ergens niet mee eens bent. Je aanvraag kan dan nog wel eens afgewezen worden.
De laatste inentingen zijn inmiddels ook gehaald. Gelukkig ben ik daar verder niet ziek van geworden. Ik moet alleen nog een keer bloedprikken. Ook wil ik andere malaria tabletten aanvragen, omdat ik over het middel wat ik zou krijgen (Lariam) veel negatieve verhalen hoor. De bijwerkingen zijn erg heftig en er zijn best alternatieven. Genoeg te doen nog dus!

MEXICO
Gister ben ik weer terug gekomen van een korte, maar wel erg mooie vakantie in Mexico. We hebben erg veel gedaan daar. Wat Maya tempeltjes gezien, in een jeep getourd door de jungle, met zeeleeuwen gezwommen, gedoken met een soort van ruimte helm en natuurlijk veel gesnorkeld. Het was het lange vliegen zeker waard. De heenreis ging snel, maar de terugreis was best heftig. We hadden erg veel turbulentie en zijn door een orkaan heengevlogen. Gelukkig waren ze wel zo slim om dit pas achteraf te zeggen. Tijdens de jungle tour zijn we in een afgelegen dorpje midden in de jungle gaan kijken. Daar kon je zien dat het best arm was. We werden in een bakfiets (zie foto) door het dorp gereden en telkens kwamen er kinderen op ons af die zwaaiden en van alles zeiden waar we geen klap van verstonden. Je krijgt dan echt het gevoel een BN'er te zijn. Nu was ik ook als toerist in zo'n dorpje.. Ik heb wat foto's op geplaatst die ik er laat op staan tot ik naar Ghana vertrek.

VERJAARDAG
Nu nog iets meer dan een maand om de laatste dingen te regelen en me klaar te maken voor de lange reis. Ik heb er nog altijd enorm veel zin en geen spijt dat ik de reis geboekt heb. Wel verdomd jammer dat ik 2 banen krijg aangeboden net toen ik de reis had geboekt, maar het is niet anders.
Zaterdag ben ik eerst nog jarig! Dus mocht je zaterdagavond langs willen komen of foto's willen kijken van Mexico dan kan dat!
Nog een maand in de "luxe" van Nederland. Waarschijnlijk zal ik in de laatste week vaak een bezoek brengen aan Mac en veel dingen doen die ik straks een tijd niet meer kan doen.

Tot slot ben ik wat spullen aan het verzamelen om mee te nemen naar Ghana en uit te delen op het project waar ik werk. Ik heb gehoord dat er veel dingen zijn die ze daar goed kunnen gebruiken, waaronder, kleurplaten, potloden, viltstiften, springtouwen en andere buitenspeel materialen, knuffels en speelgoed. Mocht je me kunnen helpen om wat spullen bij elkaar te krijgen dan hoor ik dat graag!

  • 29 Augustus 2005 - 15:50

    Linda:

    Hoi San,
    Mooie foto's hoor, en ik kom zaterdag zekers de rest bekijken. Elrik vraagt nog even na op school of hij aan het een of ander kan komen voor je. Succes met de voorbereidingen en als we ergens mee kunnen helpen dan gil je maar.
    Groetjes Linda

  • 01 September 2005 - 13:49

    Broer:

    Wat een verhaal. Je moet schrijver worden man!!!K ga het op school voor je vragen!

  • 02 September 2005 - 16:16

    Ines:

    Een tip; het is volgens mij handiger om in Ghana zelf schoolspulletjes te halen enzo... scheelt je veel sjouw-werk en de spulletjes zijn daar veel goedkoper! Liefs

  • 02 September 2005 - 20:58

    Sander:

    Dat klopt idd. Ik ben ook niet op zoek na tassen vol spullen, maar gewoon wat spulletjes die ze daar kunnen gebruiken. Helemaal natuurlijk als ik het hier gratis kan meenemen. Ik blijf toch echt een nederlander :)

  • 09 September 2005 - 19:53

    Joost:

    Ha die Sander,
    Mooie foto`s uit mexico,zal je URL aan m`n favorieten toevoegen en af en toe een bekijekn hoe het gaat in Ghana.

    Groetjes Joost

  • 18 September 2005 - 02:02

    Maaike:

    Hey Sander,
    Lukt het allemaal met de voorbereidingen? Nog een paar weken en dan is het al zo ver!! Spannend hoor! Ik kwam je site in de computer tegen... (heb nu nachtdienst, pff) en dacht laat ik eens een berichtje achterlaten..
    Succes!

  • 19 September 2005 - 14:18

    Maaike:

    He Sander
    Ik bedacht nog iets, wat ook echt TOP is om mee te nemen. Tandenborstels voor de kindjes daar.
    Al zenuwachtig???
    Jeetje het gaat echt snel nu. Ik ga zeker je site in de gaten houden.
    Groetjes van Maaike Schippers (mail contact betreft Ghana)

  • 19 September 2005 - 18:23

    Erik:

    hallo sander,
    mooie foto's
    ik denk dat ik een is naar mexico moet.
    heb je gezien je hebt faktor 4 net als peter.
    ik weet nog iets om mee te nemen naar ghana een foto van je favoriet dj (erik hendriksen) ik stuur je de wel 1 op. hahaha
    ik spreek je zaterdag man
    later. uhhhhhhhh

  • 25 September 2005 - 12:57

    Danique:

    hallo sander
    mooie foto,s heb je
    succes met je site veder
    groetjes van danique

  • 29 September 2005 - 16:28

    Ines:

    Hey, bedankt voor je smsje. Nog ff en dan ga je!! Spannend hoor! Neem je wel een rasp en sinasapppelpers mee om rijst te koken??? :) Liefs Nunez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Ghana

Recente Reisverslagen:

24 December 2005

Laatste bericht

20 December 2005

Twee verschillende levens

12 December 2005

Op vakantie deel 2

06 December 2005

Op vakantie

30 November 2005

Laatste week thuis
Sander

LANDEN GEREISD: BeNeLux Duitsland Frankrijk Kroatie Italië Turkije Griekenland Bonaire (foto's op weblog) Mexico (foto's op weblog) Ghana (zie weblog) Tobago (foto's op weblog) India (zie weblog) Suriname (zie weblog) Portugal Peru (zie weblog) Spanje Tanzania (zie weblog) Indonesië (zie weblog) Engeland IJsland (zie weblog) Oostenrijk Rusland, Mongolië en China (zie weblog)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 79737

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 01 Oktober 2015

Transmongolië express

10 November 2013 - 17 November 2013

IJsland

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Indonesië

18 September 2010 - 14 Oktober 2010

Tanzania

04 Juli 2009 - 26 Juli 2009

Peru

14 Juni 2008 - 13 Juli 2008

Suriname

22 September 2007 - 19 Oktober 2007

India

09 Oktober 2005 - 18 December 2005

Ghana

30 November -0001 - 30 November -0001

Overige reizen

Landen bezocht: