Eerste bericht - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu Eerste bericht - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu

Eerste bericht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 Augustus 2005 | Nederland, Deventer

Zo de weblog is geopend!
Op 9 oktober vertrek ik voor 10 weken naar Ghana. 8 Weken om een vrijwilligersproject te doen en 2 weken om nog wat van het land te kunnen zien. Ik zal een hoop missen hier (familie, vrienden, collega's en de hits :) maar ik hoop een mooie ervaring op te kunnen doen. Ik ben al wat aan het mailen met mensen die eerder in Ghana zijn geweest. Erg handig!

Waar ik precies zit in Ghana en wat voor project ik precies ga doen weet ik nog niet. Op 12 augustus heb ik een "interview" met de organisatie die de reis voor me regelt. Dan kan ik aangeven (in het engels hehe) wat ik wil gaan doen en waarom. Daarna zal ik dan wel horen waar ik geplaatst wordt.

Inmiddels zijn het dus vooral de voorbereidingen voor deze reis die me bezighouden. En dat zijn er best wat. Vorige week ben ik ingeënt tegen volgens mij bijna elke ziekte die er bestaat. Niet allemaal want ik mag zometeen de laatste paar gaan ophalen (meningokokken en een tbc test).
Daarnaast moet ik er nog voor zorgen dat de ik daar goed verzekerd rondloop en de vliegreis zelf moet ook nog geregeld worden. De 2,5 maand die ik nog heb lijken nog wel lang, maar ik zal ze wel nodig hebben om alles goed te kunnen regelen.

Via deze site (www.waarbenjij.nu) staan overigens veel verhalen van "voorgangers" die in Ghana een tijd hebben gewerkt en via deze manier iedereen op de hoogte hielden van hun belevenissen. Leek mij ook wel een goed idee. Straks eerst nog een "gewone" vakantie naar Mexico, nog in de luxe. Zal straks in Ghana wel anders zijn hehe

• 01 Augustus 2005 - 10:05

Ines:

Hey kerel, ik ben trots op je!

• 01 Augustus 2005 - 11:59

Nienke:

Spannend he! En nu maar hopen dat van deze prikken niet ziek word.
    Heel veel succes en plezier, ik zal je reis zeker blijven volgen. (wie weet zit er nog een leuk BSO project in!!!)

• 01 Augustus 2005 - 12:58

Maaike:

He Sander. Helemaal leuk deze site!!!! Ik ga je zeker volgen via deze site (hopelijk ga ik niet te jaloers worden & een nog grotere heimwee ontwikkelen) Succes met je interview en als je nog vragen hebt.... hoor ik het van je he?! En SUCCES met alle voorbereidingen. Groetjes van Maaike (een van de vele voorgangers van Ghana)

• 01 Augustus 2005 - 17:51

Linda:

Hoi Sander.
    Leuk dat je je belevenissen hier gaat bijhouden. Kunnen we zo nu en dan eens lezen wat je daar allemaal uitspookt.
    Alvast veel plezier met de voorbereidingen gewenst.

Groetjes Linda

• 01 Augustus 2005 - 18:04

Theo:

Wat is santhe zonder de san? Ghana.. goh... lijkt me wel wat weg hebben van kamperen. 3 kilometer lopen voor je bij een WC bent. Water is een schaarste. Elke dag vreemde beestjes uit je eten vissen... Veel plezier man!! :-)

• 01 Augustus 2005 - 20:13

Dennis:

hej sander, veel plezier daar in ghana.. ga liever mee naar mexico :)

groeten..

• 02 Augustus 2005 - 10:08

Laurens:

Hey Sander,
    Veel succes en (werk)plezier in Afrika! Met de hits komt het goed, maak je niet druk! Zorg jij dat BFM ook in Ghana aanstaat ;)? Ik zal de site blijven checken, ben benieuwd naar de verhalen, die zullen er zeker komen.

We spreken elkaar weer!
    Yoooooooooooooooow

• 02 Augustus 2005 - 10:47

Broer Henky:

Ha kerel
    Ik ben je verloren broer Henky die je al 21 jaar niet meer hebt gezien. Ik hoop dat je het leuk hebt ik Afrika en een leuke vrouw mee terug neemt;)
    Veel plezier en ik vind het erg dapper van je!

• 02 Augustus 2005 - 18:10

Anita:

Ik wens je veel levenservaringen toe de komende tijd in Afrika. Hou het gezond en we mailen wel hoe het in ons koude Nederland is.

• 03 Augustus 2005 - 13:24

Roland:

Ik heb veel respect voor jouw tocht naar het onbekende. Veel plezier!!!

• 03 Augustus 2005 - 13:37

Rien De Weert:

Ik ben trots op je en hoop dat je jezelf vindt met je kwaliteiten. Ik hoop dat deze reis je sterkt en hopelijk krijg je daar ook fietsen te maken. Veel succes!

• 03 Augustus 2005 - 15:23

Maaike:

Hey sander,

Nu wordt het allemaal echt menens!! Spannend hoor! Wat leuk dat je een site bij gaant houden, kunnen we straks allemaal je belevenissen meebeleven. Ik wens je voor nu alvast veel succes en plezier met de voorbereidingen.

• 03 Augustus 2005 - 16:35

Victor:

Hé Sander,

Leuk man! Ik wist helemaal niet dat je naar Ghana ging. Kinkt goed. Dat soort ervaringen zijn altijd erg bijzonder. Ik hoop dat de voorbereidingen een beetje goed verlopen. See you at BFM. Groet, Victor

• 06 Augustus 2005 - 20:00

Aiko:

Nou, nephew, dat klinkt erg uitdagend. Ik wens je (alvast) erg veel plezier en ik hoop dat je er vindt wat je zoekt.
    Ik hou je in de gaten,...
    Ook namens Carolien, succes daar!

• 24 Augustus 2005 - 06:30

Bamboela:

Hoi Sander,

Ik heb je nu overal aan de favorieten toegevoegd.
    Groetjes Nienke

• 28 Augustus 2005 - 14:17

Eefje:

Veel plezier. Apart om naar ghana te- gaan. Je hoort nog van me.

doei en groetjes van je nichtje.

• 14 Oktober 2005 - 01:31

Marjorie:

Wat gaaf zeg om naar Ghana te gaan!
    Ik hoop dat je een hele leuke tijd zult hebben daarzo, en ik zal zeker regelmatig kijken op de site hoe alles gaat!

We spreken elkaar wel weer als je terug bent! :)