Foto's Indonesië - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu Foto's Indonesië - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu

Foto's Indonesië

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

08 Augustus 2011 | Nederland, Deventer

Zo zit je in een land waar het iedere dag een graadje of 30 is en zo zit je weer in een land waar het ruim 10 graden minder en je met enige regelmaat een flinke regenbui op de kp krijgt.
Met andere woorden...we zijn weer terug.

De laatste dagen in Indonesië hebben we ons rondom Jakarta vermaakt. Om je in Jakarta zelf te vermaken lijkt me vrijwel onmogelijk. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat staaat dr op elke straat een flinke rij met toeterende auto's en scooters. Nadat we een dagje naar een stadje iets buiten Jakarta waren geweest duurde de weg van het busstation naar ons guesthouse zo'n 2 uur, voor een afstand van een kleine 10 km.
Op de laatste dag was het nog mijn bedoeling wat souveniers in te slaan. Dat mag ik altijd graag in vaak kleine winkeltjes waar het stikt van de handelaartjes zodat je met een hoop gepraat en afdingen uiteindelijk wat leuks kan kopen.
In ons guesthouse wisten ze waar we moesten zijn, dus taxi in en op weg maar! Na een uur rijden (het was toch zeker 7 km verderop) kwamen we bij een of ander shopping centre terecht. Niets geen kleine winkeltjes met opdringerige grappige handelaartjes. Maar gewoon veel grote luxe winkels. Op de 8ste verdieping verkochten ze dan souveniers. Maar dus wel voor een belachelijk hoge prijs, waar je dan ook nog niet is voor kan afdingen!
Het is dus gelukt een paar dingen te kopen, maar had het liever op een andere manier gedaan.

We moesten die avond om 19.00 uur vliegen. Iemand in het guesthouse zal wel wat regelen (een familielid ofzo) die ons op tijd zo komen ophalen. Onze voorkeur was rond 15.15 aangezien het vliegveld toch zeker een uur rijden is. Zal allemaal goed komen. Om 15.15 zou het nog 10 minuten duren. Om 15.30 was het nog steeds 10 minuten. Dus toen het om 15.45 alweer 10 minuten was zijn we zelf maar een taxi gaan zoeken.
Iets wat paniekerig toen we over de eerste 2 straten ruim een kwartier deden werd ik wel. Eenmaal op de grotere wegen bleek het een groter probleem te zijn om Jakarta in te komen dan om eruit te gaan. Een kleine 2 uur van te voren waren we uiteindelijk op het vliegveld.
Met een tussenstop in Kuala Lumper vlogen we door de nacht heen weer naar huis. En zaterdagochtend werden we dan begroet door een fris windje en een regenbui.

Gelukkig hebben we de foto's nog!
Met een vulkaan-beklimming, snorkelen en dolfijnen zien op Bali en de jungle in op Kalimantan was Indonesië een zeer geslaagde vakantie met dus behoorlijk wat afwisseling.
Hieronder een selectie van de meest spectaculaire foto's van onze reis :)

Bedankt maar weer voor het volgen van de verhalen en de reacties. Blijft altijd leuk omdat vanuit een krabvrij-internetcafe te lezen!

• 08 Augustus 2011 - 17:15

Lejo En Paulien:

Welkom terug in ons koude kikkerlandje. Wij hebben weer genoten van de verhalen. En jullie hebben ook genoten, tenminste volgens de verhalen. Ook de foto's zijn leuk om te zien, zeker die, waar jullie op dansen. Nu even uitrusten van de vakantie en dan hup....weer aan de slag.
    Jongens tot gauw..

• 08 Augustus 2011 - 17:35

Carina:

Hè Sander,

Welkom back in het koude kikkerland. Wij hebben weer genoten van jullie verhalen en de foto's zijn erg leuk om te zien. Wat is je volgende actie dansles nemen? mmm. Zou zeggen geniet nog even van je vrije dagen en spreken elkaar snel bij een echt bakkie koffie. Tenminste als jij die dan zet toch!

Groetjes Carina

• 08 Augustus 2011 - 18:48

Joop:

Dag Koos en Piet. Ik heb met plezier jullie foto's bekeken. Vooral die van (volgens mij) Piet die uitgeteld op de grond ligt beviel me wel. Deed me denken aan Argentinië - Holland en Arjen Robben (waarom weet ik niet precies!).
    Die foto's van een dansende Koosie zijn natuurlijk zeldzaam want hij is meer aan het vloeken en schelden!
    Tot snel collega's!

• 08 Augustus 2011 - 20:39

Marlies:

hey Sander,

Welcome back!!!
    ja nu begint toch echt je normale leventje weer......ik heb genoten van je reisverslagen en de foto's zijn super (uhm heb je nog filmpje waarop je danst...lijkt me te mooi namelijk!

liefssss

• 09 Augustus 2011 - 09:00

Nicolien:

Hey sander!
    Je bent al weer terug?! Oh, heerlijk dit herfstachtige weer ofniet?! Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet alles heb gelezen maar de foto's zien er goed uit!
    Welkom terug! en wie weet tot gauw.
    Liefs Nicolien

• 15 Augustus 2011 - 18:56

Jullie Pa En Ma:

Met veel plezier jullie verhalen gelezen en inmiddels gehoord. Wat een bijzondere ervaringen! Wij zijn net terug van een weekje Drenthe. Heerlijk uitgerust dat wel en ook mooie dingen gezien, maar het weer was knudde.Nu hebben we nog 10 dagen Engeland in het vooruitzicht.Zijn vast hele mooie dingen te zien, maar we vrezen dat het met het weer niet meer goed gaat komen, dus volgend jaar toch maar naar Frankrijk.(of Duitsland natuurlijk, is het wel bijna altijd mooi weer geweest Sander!!)