Van huis tot thuis - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu Van huis tot thuis - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu

Van huis tot thuis

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

02 Maart 2008 | Nederland, Deventer

Ruim een maand verder nu en ik woon er dan nog niet, maar echt lang zal dat niet meer duren. Het kale huis is inmiddels helemaal geschilderd en gelamineerd en begint zich nu steeds meer te vullen met spullen die het leven makkelijk maken (wasmachine, droger, tv etc etc). Bij deze toch nog maar een keer de ontwikkelingen van de laatste maand.

Een maandje geleden waren we vooral nog druk om alles een leuk kleurtje te geven. Op een gegeven moment was zo ongeveer alles gebeurd behalve de woonkamer. Dit omdat er in de woonkamer een paar fikse scheuren in het plafond zaten die eerst gefixed moesten worden. Toen dat eenmaal gebeurd was kon dan ook de woonkamer worden omgetoverd. Na eerst potten vol met structuurverf tegen allemaal muren te hebben gekwakt kon ik die potjes wegzetten en gewone latex verf gebruiken voor de spachtelpoets muren.. Ik had nog nooit gehoord van spachtelpoets (weet niet eens of ik het goed schrijf), maar een of ander figuur heeft ooit eens bedacht dat het leuk is om muren te hebben met "inhammetjes" zodat je het makkelijk kan verven.., not! Telkens kwamen we weer plekjes tegen die toch echt niet wit waren maar de vorige kleur.. Het lastige was ook dat dit 's avonds niet te zien was. Na een aantal avonden geklusd dacht ik dat alles er goed op zat. Maar op een zonnige middag bleek dat zodra de zon erop schijnt het er plots een stuk minder uitziet. Je zou er echt de spachtelpoets van krijgen!! Zeer frustrerend! Uiteindelijk is het toch gelukt om alles mooi te krijgen en ben ik blij dat het verven dan zo goed als klaar is.

Na al het geverf werd het tijd voor de vloeren. Ik had al bedacht dat ik laminaat wou in de woonkamer, gang en keuken. Vloerbedekking zou er komen in de slaapkamer en computerkamer. Dat betekende dus weer kiezen. Laminaat verkopen ze op zoveel plekken en er is keus zat. Ik vond het meeste wel op elkaar lijken en de ene dag viel mijn keus op een ander soort hout dan de andere dag. Op een dag maar besloten gewoon naar de gamma te gaan en laminaat te kopen. In de gamma toen toch nog voor een ander soort laminaat gekozen dan wat ik eerst van plan was. Ook gelijk plintjes gekocht, dat hoort er ook bij zo werd mij verteld. Met 12 lange, zware pakken laminaat terug gereden naar m'n huisje. Daar kwamen we erachter waarom het niet altijd handig is om op een derde verdieping te wonen, het betekend namelijk 6 trappen omhoog! Het draaide werkelijk voor m'n ogen nadat alle pakken laminaat naar boven waren getild. Maar de ondergrond was er nu in ieder geval en het laminaat ook, dus het hoeft "alleen nog maar" gelegd te worden. Later in de week opzoek gegaan naar vloerbedekking voor in de overige 2 kamers. Voor het computerhok was de keus vrij snel gemaakt. De slaapkamer was lastiger. Ik wou graag een kleur wat goed bij de muurschildering zou passen. Dat zou blauw zijn, maar ja je hebt dan weer licht blauw, donker blauw...pff wat is het leven toch zwaar! In een gekke bui uiteindelijk besloten voor een nogal felle kleur licht blauw.
In het weekend was er een hoop family bereid om het laminaat te gaan leggen. Ik zou het hele weekend zelf ook in het huis zijn met een kleine uitzondering van de zaterdagmiddag, dan zou ik gewoon in Zutphen gaan draaien. Toen zaterdagmiddag dus een hoop mensen bezig waren in mijn huis vertrok ik met een wat schuldig gevoel naar Zutphen. Ik zat zo vol van alles wat er zou gebeuren en nog moest gebeuren dat ik me auto op een rustig plaatsje pakeerde, wat geld in een parkeerautomaat heb gegooid en vervolgens 3 uur lang heb gedraaid. Nadat ik weer terug kwam bij m'n auto kwam ik erachter waarom de plek zo rustig was. Het was voor vergunninghouders, dat stond op de bon die ineens voor mijn raam wapperde toen ik weg wou rijden.
Het was in ieder geval wel gaaf om 's avonds de woonkamer te zien met laminaat op de grond, ziet er ineens héél anders uit! De zondag waren de gang en keuken aan de beurt. Het staat erg mooi. Aleen plintjes leggen moest toen nog gebeuren, wat een klote werk is dat zeg! Gelukkig begint dat ook op te schieten. Ik denk niet dat ik vaak moet gaan verhuizen :)
Een paar dagen later zou de vloerbedekking gelegd worden. Dat betekende snel alle spullen die in de "lege kamers" gedumpt waren er weer uithalen en op een andere plek opbergen. Sinds de dag dat ik de licht blauwe vloerbedekking had besteld heb ik erover gedacht om het te wijzigen in een wat neutralere kleur blauw. Ik was uiteindelijk veel te druk om het ook daadwerkelijk te wijzigen. En dus stond meneer de stofeerder op dinsdagochtend met z'n lapje stof op de stoep en kon ik hem aanwijzen waar het gelegd moest worden. Vijf minuten later was het mannetje weer weg. Na even een paar keer knipperen met mijn ogen kon ik concluderen dat ik toch wel happy was met mijn keuze, gelukkig maar!

De muurschildering in de slaapkamer is inmiddels ook af. Ik heb een echte Claudia de Vries aan de muur :D Ik ben er erg happy mee, het ziet er echt mooi uit.
Al het verhuisgedoe heeft bij mij wel als gevolg dat ik soms een tikje chaotisch in de kop wordt en een tikje vergeetachtig. Zo vergat ik de mileupas die ik net had klaargelegd mee te nemen naar de sloop om alle lege potten verf weg te gooien. Verder vergat ik mijn hele tas mee te nemen net toen ik een slaapdienst had en stonden we een keer voor het huis terwijl de sleutel nog op de trap lag! Ik hoop dat het van tijdelijke aard is en ik straks weer helder kan denken. Er werd mij laatst verteld dat de stress bij een verhuizing net zo groot is als bij het verliezen van een dierbaar persoon. Wat dat betreft kan je me dus ook beter condoleren dan feliciteren met dit nieuwe huis.

Nu alles geverfd is en de vloerbedekking / laminaat erin ligt hoeft het huis alleen nog maar gevuld te worden met nuttige apparaten en mijn eigen spullen. Veel spullen heb ik via via gekregen, dat heeft een hoop geld bespaard. Of het allemaal ook even goed werkt is nog even de vraag..ik hoop het wel.
De meeste gordijnen kwamen van de Hema waar ze op maat zouden worden gemaakt. Een wat onzekere vrouw hielp ons daar met het noteren van alle belangrijke gegevens. Bij het ophalen van de gordijnen waren er 2 mensen voor ons opzoek naar alle gordijnen. De onzekere vrouw zwaaide ons uit met de geruststellende opmerking dat ze erg hoopte dat alles maar weer was goed gegaan! Met de gordijnen was gelukkig alles in orde. Om ze op te hangen was een wat groter probleem. We probeerde de gordijnrails te bevestigen aan het plafond, maar na verschillende boor-pogingen bleek dat die niet zo maar lukte. Na het gebruiken van verschillende boormachines kwamen we achter de vermoedelijke oorzaak. Boven mijn appartementje zit nog een 4e verdieping waar de boven-buurman woont met net als ik 3 balkonnetjes. Waarschijnlijk konden we niet door de muur heen boren, omdat we de boven buurman dan van zijn balkon afboorde! Gelukkig was er een alternatief en hangen nu bijna alle gordijnen.
Het huis begint nu steeds meer een echt huis te worden en het einde komt echt in zicht. Ik heb nog een aantal spullen nodig. Ik moet nog een tafel kopen, een kledingkast, meubilair voor de tv, de tv zelf en als het past een salontafeltje. Vorige week een dappere poging gedaan dit allemaal te kopen, maar in Deventer kon ik niet slagen. Ik heb nu mijn zinnen maar weer gezet op de Ikea en volgende week vind het 3e veelbelovende bezoek aan Ikea plaats! Ik hoop dat ik dan eindelijk kan slagen voor al deze spullen.
Dat is soms wel lastig, als je dingen van te voren hebt bedacht die uiteindelijk toch niet goed blijken te werken of je kan niet slagen. Een aantal momenten dat ik dan ook echt helemaal klaar was met al het verhuis-gebeuren zijn er dan ook wel geweest. Het zal fijn zijn als straks alles achter de rug is.
Komende week hoop ik alles te kunnen aansluiten, nog een hoop spulletjes te kunnen kopen. De week daarop komen de matrassen en de bedbodems. Waarschijnlijk wordt dat de week dat ik er zelf ook maar in ga, anders is het ook zo zonde van alle moeite :)
Het zal wel even wennen worden zo'n nieuw leventje maar dat komt vast wel goed.

Tja wat betreft het feestje. Zodra ik erin zit zal ik wel een keer een mailtje sturen. En foto's komen ook nog..binnenort..echt :D
O ja en het reizen ben ik zeker niet vergeten! In de maand juni heb ik 4 weken vrij, dus dan ga ik zowiezo weg. In ieder geval als mijn bankrekening dat toelaat, maar dat lijkt er wel sterk op :)
Waarheen weet ik nog niet precies, heb wel wat verschillende plannetjes. Ergens deze maand wil ik in ieder geval wat gaan boeken.
Tot zover dus weer een verhuisverhaal, hopelijk de volgende keer weer een verhaal vanaf een ver, mooi land waar de zon schijnt en het leven goed is!

PS ANITA
Ik blijf gewoon in Deventer wonen. Het is een minuut of 5 / 10 van waar ik nu woon. Zodra ik officieel verhuisd ben stuur ik wel een mailtje met het adres!

PS NIENKE
Koffie is altijd klaar. Eerst was het waterige oploskoffie en inmiddels een ware senseo-koffie!

  • 02 Maart 2008 - 15:31

    Lejo En Paulien:

    Hoi San,
    Wat een verhaal weer, ja,ja, het valt niet mee om keuzes te maken, maar zo te lezen komt het allemaal goed. Het leuke werk is nu aan de beurt, het inrichten en er echt een thuis van te maken. Wij zijn benieuwd wanneer je er werkelijk gaat wonen. Het zal heus wel wennen zijn zo zonder de rest van de Weert, maar je bent goed bezig, dus dat zal ook wel lukken. Wij hebben nu ook laminaat gelegd en de plinten leggen is inderdaad een rot klus. Maar als het af is, is het ook echt af.
    Sander, succes verder en keep on going.

  • 02 Maart 2008 - 16:11

    Anita:

    Mooi dat je in Deventer blijft wonen. Leuk ook om al je belevenissen te lezen. Wat een dilema's zijn er te overbruggen qua kleuren, kasten enz. enz. Lang leve de IKEA. Ben er net afgelopen week geweest. Dit keer in Duiven. Het schijnt allemaal de zelfde opzet te hebben maar ik ben toch te veel gewent geraakt aan de IKEA in Hengelo. Ze hebben er een leukere koopjeshoek. Had jij die al ontdekt? Vooral als je als eerste daar bent. Advies is dan ook, ga een keer vroeg en ontbijt er voor € 1,- en dan gelijk naar de koopjeshoek.
    Later......tja risico van weg is dan erg groot.
    Doei

  • 02 Maart 2008 - 19:51

    Fiona:

    Leuke fase in je leven, je eigen huisje!!! Ik hoop dat je straks lekker kan genieten met een pilsje op je eigen bank!
    En die reis komt wel goed, want je verdient toch zat op de rutenberg (met al die overuren, ha ha)
    Succes!!!!!
    Groetjes Fiona

  • 03 Maart 2008 - 19:49

    Monique En Ronald:

    Ha die Sander,

    dat klinkt goed allemaal zeg! We komen graag 'n keertje kijken als het allemaal klaar is (als dat mag natuurlijk :))

    Groetjes,

    Ronald en Monique

  • 08 Maart 2008 - 13:46

    (oom) Ryan & Familie:

    Ja Sander, als je alleen maar enkele "projecten" doet, zoals laminaat leggen en gordijnrails ophangen, dan kun je je klussen een keer af noemen. Maar als je "eindverantwoordelijke" bent voor het totaal, zoals jij, dan ben je er wel vreselijk druk mee. Maar het lijkt al echt ergens op! Af en toe even kwaad maken en dan is er weer iets af. En zo gaat het stukje bij beetje verder als het grove werk eenmaal gedaan is, tot aan de "finishing touch". Nou, kom op Sander, masseer je tandvlees nog een keer, dan kun je er straks beter op lopen als het nog een keer nodig is om die laatste zwaai er aan te geven! En daarna mag je instorten en relaxen op je nieuwe bank met je voeten op je nieuwe salontafel met een lekker drankje uit je nieuwe (?) koelkast in je nieuwe glas!

  • 17 April 2008 - 11:09

    Fiona:

    Geweldig dat je in de o.r. zit!
    We zijn trots op je, ha ha.
    Ik hoop hier snel weer wat te lezen over je volgende aankomende reis,leuk!
    Groetjes Fiona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Sander

LANDEN GEREISD: BeNeLux Duitsland Frankrijk Kroatie Italië Turkije Griekenland Bonaire (foto's op weblog) Mexico (foto's op weblog) Ghana (zie weblog) Tobago (foto's op weblog) India (zie weblog) Suriname (zie weblog) Portugal Peru (zie weblog) Spanje Tanzania (zie weblog) Indonesië (zie weblog) Engeland IJsland (zie weblog) Oostenrijk Rusland, Mongolië en China (zie weblog)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 79677

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 01 Oktober 2015

Transmongolië express

10 November 2013 - 17 November 2013

IJsland

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Indonesië

18 September 2010 - 14 Oktober 2010

Tanzania

04 Juli 2009 - 26 Juli 2009

Peru

14 Juni 2008 - 13 Juli 2008

Suriname

22 September 2007 - 19 Oktober 2007

India

09 Oktober 2005 - 18 December 2005

Ghana

30 November -0001 - 30 November -0001

Overige reizen

Landen bezocht: