Nieuwe reis - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu Nieuwe reis - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sander - WaarBenJij.nu

Nieuwe reis

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

05 September 2007 | Nederland, Deventer

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik deze weblog gebruikt voor Ghana. Dit jaar gaat de reis naar India. Niet zolang als toen naar Ghana, maar 4 weken is toch ook een beste tijd. Om iedereen te laten weten dat ik nog niet verzopen ben (een deel van India stond een tijdje geleden onder water) heb ik deze weblog maar weer is nieuw leven in geblazen. Ik was eerst van plan om maar gewoon af en toe een mailtje te sturen, maar op deze manier kan ik niemand vergeten omdat iedereen hierheen kan. Ik heb het adres van de site wel verandert van sandernaarghana, in sandersreizen. Wat breder dus, kan ik het nog meer jaren gebruiken :D
Ghana is trouwens zeker nog niet vergeten. Ik word nog regelmatig gebeld door Ricky (Mr Teacher) die graag veel en lang even bij praat. Heel leuk, maar ook heel duur!! Ik hoop zeker nog een keer terug te gaan naar Ghana, misschien volgend jaar..

Dit jaar dus India. Waarom India? Tja..waarom niet? Ik reis 4 weken samen met Anoek. Op 22 september vertrek ik en op 19 oktober vlieg ik weer terug. Ik vlieg via London naar Calcutta. We hebben over meerdere landen gemaild. Eerst Indonesië, toen China en uiteindelijk dus India. Anoek had hier mooie verhalen over gehoord dus ik hoop maar dat ze gelijk heeft.
Eigenlijk weet ik / we nog weinig over het hoe en wat qua reizen. In ieder geval niet te duur, dus veel goedkope hotelletjes / guesthouses. Wel is de kans groot dat we al snel vanuit Calcutta doorvliegen naar Dehli. Dehli ligt wat centraler en is dus een makkelijk punt om te beginnen met reizen. Of we uiteindelijk veel in het noorden van India komen of in het zuiden weten we dus nog niet. India is groot zat, dus er zal genoeg te zien zijn.

Voor Ghana was ik zeker 2 maand bezig om goed voorbereid te vertrekken. Inmiddels weet ik al een beetje over het hoe en wat en dat het eigenlijk veel beter is om zo weinig mogelijk mee te nemen. Daar is immers alles veel goedkoper. En als je minder bij je hebt, hoef je ook minder mee te sjouwen :) Een zak winegums gaat dit jaar in ieder geval mee, waarschijnlijk wel meer dan 1 zak :D

Wel moest ik voor India een dagje naar Den Haag om een visum aan te vragen. Gelukkig liep ik er dit keer niet op prinsjesdagrond zoals 2 jaar geleden, maar op een gewone, niets-aan-de-hand dag. Via 9292ov had ik opgezocht hoe ik op de juiste plek kon komen. Met de trein en de bus werkte dit dan ook prima. Eenmaal de bus uit moest ik echter volgens het papiertje 4 minuten lopen. Maar ja..welke kant op dat staat er niet bij. Ik heb dus maar vertrouwd op mijn geweldige intuïtie en liep precies (zo bleek achteraf) 4 minuten de verkeerde kant op. Ik ben toen een verzorgingstehuis ingestapt om even te vragen waar ik eigenlijk zat en mocht daar even van de computer gebruik maken om te kijken hoe ik moest lopen. Daarna had ik het ook redelijk snel (voor mijn doen) gevonden.
Het verbaasd me altijd hoeveel mensen er precies op dezelfde dag hebben besloten een visum voor India aan te gaan vragen. Het zat er namelijk behoorlijk vol en volgens m'n nummertje waren er zeker nog 20 mensen voor mij. Halverwege kwam ik erachter dat de 50 euro die je moet betalen voor het visum allen contant betaald kon worden. Lekker handig! Ik was gelukkig niet de enige die hier niet aan had gedacht en vertrok samen met een paar anderen richting een bank. Eenmaal weer terug kon ik het visum "aanvragen", Daarna kon ik een paar uur door Den Haag slenteren om vervolgens het visum op te halen. Grappig om dezelfde mensen te zien als 's ochtends. Iedereen loopt met een grijns weg zodra ze het visum hebben, ik ook. Uiteindelijk dus kon ik met 50 euro minder en een stempeltje in het paspoort weer terug.

Ook ben ook nog even langs de GGD geweest. Ik had er eerst al heen gebeld en het leek de vrouw die ik sprak wel verstandig dat ik even langskwam. Eenmaal daar bleek dat ik alle prikken al had gehad. Alleen kreeg ik een recept voor malaria-pillen. Gelukkig geen Lariam, maar een wat minder gevaarlijk middel.

Door m'n verjaardag heb ik genoeg bonnen om een backpack te kopen. Dit ga ik donderdag doen, verder moet ik dan eigenlijk alleen nog maar aftellen tot dat het 22 september is.
Ik hoop om in ieder geval 1 x in de week even wat van me te laten horen dus ik zal deze weblog dan zeker een paar keer gebruiken. Het volgende berichtje dus, als alles goed gaat, vanuit India!

  • 05 September 2007 - 19:44

    Annemarie:

    heej sander,

    hartstikke leuk.knap van je dat je zover weg durft.is niks voor mij,hoewel mij dat soort landen wel erg boeit.vooral de cultuur enzo.ben erg benieuwd hoe jij het daar gaat vinden. wordt je al uitgezwaaid de 22 ste?

    groetjes annemarie

  • 05 September 2007 - 20:21

    Fredo:

    Wie is Anouk? Lekker ding?..... HUH Wat Sander met een vrouw op pad??? Wat gaan we nou beleven?

  • 05 September 2007 - 20:40

    Oderf:

    had je liever dat hij met jou was gegaan dan fredo? hihihi

  • 05 September 2007 - 21:40

    Sabine:

    Hee Sander! Echt gaaf dat je met Anoek gaat reizen! Zal ze ook wel leuk vinden, even een bekend gezicht! (Voor bovenstaanden: ze zijn neef en nicht:))
    Ben erg benieuwd naar je verhalen:)
    Ik ben er nu zelf over aan 't denken om volgend jaar sept. zo'n 6 weken richting Vietnam/Cambodja te reizen! Wilde eerst supergraag naar Afrika, maar backpacken door de landen waar ik graag heen wil wordt ten zeerste afgeraden...:( (Kenia, Tanzania, Botswana, Namibië,...) Hoe was dat in Ghana? Geloof dat dat wel goed te doen was toch? Dus vind 't tijd worden om me maar 's open te stellen voor 't oostelijke deel van de wereld:D
    Maar eerst jouw avonturen maar 's bijhouden;)
    Groetjes thuis!
    Sabine

  • 06 September 2007 - 11:50

    Roland:

    Leuk zo'n weblog Sander. Ik ga het wel lezen de komende tijd!!!

  • 06 September 2007 - 13:38

    Joke En Rien:

    Jawel hoor... Daar gaat ie weer....mijn zoon. Hij raakt maar niet uitgekeken op de wereld en Nederland is je duidelijk te klein. Ik hoop dat je samen met Anoek veel leert van de Indiërs. Misschien leer je wat meer innerlijke rust zodat je ook in je eigen omgeving de dingen kunt bewonderen. Kijk allebei goed wat je gelukkig maakt en geniet! Je hoort nog van ons!

  • 06 September 2007 - 19:55

    Louis:

    Hey Sandertje,

    Het is kei gaaf dast je weer op vere reis gaat maak voldoende foto's zodat we volop mee kunnen genieten.

    Louis

  • 07 September 2007 - 08:57

    Lejo En Paulien:

    Leuk Sander, dat je toch weer een site bij gaat houden. Wij gaan jullie natuurlijk volgen en hopen dat jullie samen gaan genieten in India.

  • 07 September 2007 - 12:27

    Sandra:

    Heey leuk andere Sandra, Dat je. je belevenisen wilt delen. Ben benieuwd en zal met regelmaat een kijkje nemen.
    Heel veel plezier en pas goed op je zelf.

    Groetjes Sandra

  • 08 September 2007 - 12:19

    Fiona:

    Hoi Sander,
    Nog steeds jammer dat je niet naar China gaat. Maar ik zal je er straks alles over vertellen. Ik hoop veel leuke en natuurlijk spannende verhalen te horen over India. Veel plezier samen met Anouk!
    Groetjes Fiona

  • 13 September 2007 - 14:23

    Anita:

    Lieve Sander,
    Het is al bijna 22 september. Ga enorm genieten van je reis. Zoals je ouders al schreven ben je een echte wereldburger aan het worden. Doe veel indrukken op van het warme india.
    Groet Anita

  • 19 September 2007 - 10:32

    Ilona:

    hoi schatke
    wou je even veel plezier wensen!!!
    leuk dat we kunnen mee genieten!!

  • 20 September 2007 - 08:24

    Anoek:

    Hee!!

    Grappig, nou kan ik ook op een andere site leze wat ik gedaan heb. (over een weekje dan he?!). Vind het nog steeds super leuk dat je over komt naar India en ik weet zeker dat we een geweldige tijd tegemoet gaan: flink ziek zijn, ranzige straten en steden, te lange busreizen en treinreizen en soms erg irritante mensen met hun ja/nee hoofdschud gedoe!! Klinkt als een droom toch. Nu zelf maar gaan ervaren of dat ook echt zo zal zijn daar. Ben benieuwd. 'T is een mooie uitdaging!!

    Zie je zondag!!

    Noek

  • 22 September 2007 - 20:26

    Joke En Rien:

    Hoi zoon,
    Hartstikke leuk dat je vanuit Londen even wat van je liet horen.Dat maakt een hoop goed. Want staan wij daar te wachten tot jij door de douane gaat om nog een keer te zwaaien (zeker wel een half uur) en dan kijk je niet eens!!!
    Ondertussen heeft Rikkie ook weer gebeld, maar Roland heeft gezegd dat je nu in India zit. Je moet de groeten hebben. Bij deze dus. Veel groeten en tot mails van ons.

  • 22 September 2007 - 20:51

    Annemarie:

    heej sander,

    hoe was je vlucht? ik las dat je nu zo ongeveer in india zit? heb geen idee hoe lang het vliegen is hoor.veel succes op je ontdekkingsreis door india geniet ervan.

    lieve groet annemarie

  • 23 September 2007 - 07:40

    Lejo En Paulien:

    Hoi Sander,
    Als het goed is moet jij nu in India zijn en samen met Anoek de boel verkennen. Wij hopen dat jullie een mooie tijd tegemoet gaan en dat het basic guesthouse jou ook bevalt. Veel plezier samen.
    XXX uit Udenhout.

  • 23 September 2007 - 08:22

    Fiona:

    Ha die Sander,
    Lang verwacht maar nu zit je dan toch in India.
    Hopelijk was je reis goed verlopen en heb je een beetje nachtrust gehad.
    Geniet van de tijd die komen gaat.
    Gr. Fiona

  • 23 September 2007 - 17:27

    Elly & Ryan:

    Ha die San,
    Geen jetlag meer? En nog geen buikloop?? Dan gaat het vast goedkomen in India! En neem maar een soepie op zijn tijd. Veel plezier samen. We volgen jullie.....
    Doei, de boonsjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

India

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2007

Foto's India

18 Oktober 2007

Water voor iedereen

12 Oktober 2007

Het leven in India

08 Oktober 2007

Hop de kameel op

02 Oktober 2007

Met de slaaptrein naar Agra
Sander

LANDEN GEREISD: BeNeLux Duitsland Frankrijk Kroatie Italië Turkije Griekenland Bonaire (foto's op weblog) Mexico (foto's op weblog) Ghana (zie weblog) Tobago (foto's op weblog) India (zie weblog) Suriname (zie weblog) Portugal Peru (zie weblog) Spanje Tanzania (zie weblog) Indonesië (zie weblog) Engeland IJsland (zie weblog) Oostenrijk Rusland, Mongolië en China (zie weblog)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 79675

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 01 Oktober 2015

Transmongolië express

10 November 2013 - 17 November 2013

IJsland

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Indonesië

18 September 2010 - 14 Oktober 2010

Tanzania

04 Juli 2009 - 26 Juli 2009

Peru

14 Juni 2008 - 13 Juli 2008

Suriname

22 September 2007 - 19 Oktober 2007

India

09 Oktober 2005 - 18 December 2005

Ghana

30 November -0001 - 30 November -0001

Overige reizen

Landen bezocht: